Törnrosa sov i hundra år

Igår for vi på föräldra utb. på förmiddagen. Sen åt vi lunch i stan, myys! När vi kom hem va det dax för Fredrik att åka och jobba. Och jag for och hälsade på mina arbetskamrater. De hade pers. möte. Så där bjöds det på massa gott, pepparkakor, hällbröd, grynkaka, färskost, smörbulle... Mumma!

När jag kom hem tog jag en promenad med Izor, lagade mat och sedan satte jag mig i soffan en stund. Någongång runt 18-19 somnade jag till och vaknade inte förän strax efter 22 när Fredrik kom hem! Vart tog dagen vägen lixom? Sedan låg jag vaken fram till kl. 3. Så kan det gå när man somnar tidigt på kvällen...


Inatt har det varit kallt ute, och förmodligen blåst en del också. För det va bara 17 grader inne imorse när vi klev upp! Så medans Fredrik gick ut och hämtde ved och började elda. Så gjorde jag frukost, varm choklad med grädde (och smörgås såklart).


Ljus mys vid frukosten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0