Falkenberg .

I går sov vi i Vårgårda, en liten och söt camping. Det va typ bara 18 camping gäster där. Mysigt! Idag åkte vi till falkenberg. Vi ska kolla på Vallarnas friluftteater, "En mor till salu", i morgon kväll. Idag har vi gått och gått och gått. Vi har säker gått en mil. Det är nackdelen med husbil! Man kan inte åka iväg hur som helst.
Vi står inte på en camping med husbilen nu, utan en ställplats för husvagnar. Det ligger vid en småbåtshamn ganska nära Falkenbergs centrum. När det är en ställ plats så har man ingen "paxad" plats. Åker man iväg med bilen så är platsen öppen för någon annan. Så vi fick gå ner till centrum, leta efter turist informationen, så vi kunde hämta ut teater biljetterna, sen gick vi runt på "stan" en stund. Tog en öl/cider och tittade lite i affärer.
Helt slut i fötterna nu, det blir en lugn kväll. I morgon ska vi iväg och leta efter en annan plats att stå på, närmare centrum.

Saknar min Fredrik och Izor!

Årjäng .

Är nu i Årjäng på Sommarviks camping. Väldigt mysigt ställe, jätte fint är det. Det ligger typ 1mil fån Oslo, så det ä många norrmän här. Vi har varit och ätit middag och gått en rung tur på campingen. Snart blir det duschen också, sen blir det nog en kortspels kväll skulle jag tro. :)

maskoten "en jobbigjävul"

Örebro .

Klockan tio i morse lämnade vi Sthlm. Vi är på jakt efter solen, men det känns som att ret regnar i hela södra Sverige just nu.. Hoppas vi hittar den, där stannar vi!

Söndag .

I fredags åkte jag, Fredda, Ida och Per till Mellanfjärn. Kom hem kl.4, helt slut. Seg hela dagen (tror det heter bakis, men det pratar vi inte högt om...). 18.30 åkte vi ner till Hårte, Emelie hade grill/födelsedags fest. Trevlig kväll! (fortfarande "bakis"). Emelie och Erik hade fixat fem kamp, kul kul!

Idag vaknade jag halv tio. Packade mina väskor och tog tåget ner till Sthlm. Ska ju åka på husbils semester med mamma och pappa den här veckan :) Nu har vi packat in allt i husbilen, åker söderut i morgon bitti.

Natt igen

Sista natten nu, sen är jag ledig i lite mer än en vecka. Då ska jag åka med mamma och pappa och campa. Det va länge sen, vi gjorde det varje sommar när jag va yngre. Jag längtar!
Synd bara att Fredda redan har haft sin semester, hade ju velat ha med han också :)

Förresten så ska vi bo i husbil. Har aldrig gjort det förr. Vi har alltid haft husvagn, förutom 2 ggr när vi bodde i tält. Ingen höjdare! Hoppas på att det där med husbil blir bra, men jag tror ändå att husvagn är bäst! :)

vs. ?

Byakamp

I lördags hade vi byakamp (typ fem kamp) hemma i Jättendal på dagen. På kvällen gick vi till Älvsta och åt mat och dansa, väldigt bra dag/kväll måste jag säga! :)

Stjärnlaget

Fredda, jag, mamma, Erik, Olle, Robin, Peter, Emelie, Jenny och Lotta .

Fikapaus

De fem grenarna

1. Flytta hela laget från pall till pall med hjälp av en planka.

2. Flytta så många ärtor man hann på 1 minut, med hjälp av sugrör från en hink till en annan som stog ca. 10 meter bort. (ingen bild)

3. Nio lagmedlemmar ska dra den tionde runt en bana.
(Tyvärr fastande vi andra varvet...)

4. Stafett.

5. Åka skidor fem och fem. Tjejerna "åkte" fram till killarna som bytte av och "åkte" tillbaka in i mål.

(ingen bild)

Vi vann inte, men kul hade vi! :)

Onsdag .

Gud va förvirrad jag blir när jag jobbar nätter. Det är onsdag när man slutar, och det är onsdag när man börjar.. Skönt att jag inte jobbar nätter allt för ofta.

Just nu sitter jag och slöar framför tv:n och äter frukost. När jag kom hem tog jag en lång promenad med Izor. Fast det inte va någon sol framme, så va det jätte varmt ute. Snart ska jag hoppa in i duschen och gå och lägga mig. Jag jobbar natt inatt med.

Uno

Det har gått rätt bra den här natten. Förutom att äta massa frukt för att försöka hålla mig vaken, så hittade jag ett kul spel, UNO, som jag har setat och spelat hela natten. Nästan lika kul som på riktigt faktiskt. :)

vitamin kick

Efter att ha sovit bort hela dagen så är jag åter tillbaka på jobbet för ännu ett nattskift. Hoppas på en lika lugn natt som igår. Har laddat kylen full med frukt, så jag har något att göra när jag blir trött.

trött, tröttare, pigg

Känner mig piggare nu. Har haft spel maraton på facebook, spelat alfapet på betapet.se, löst massa korsord och ätit glass. Hoppas jag kan hålla mig vaken till halv åtta. Sen ska jag stupa i säng, tråkigt bara att Fredrik redan hunnit åka på jobbet innan jag kommer hem. Men för hoppningsvis kommer han hem lagom tills jag vaknar.

Trött !

Jobbar natt inatt. Ögonen går redan i kors, jag har 6 timmar kvar... Gäsp!
Varför går det inga bra tv program på nätterna för?!

[Juniz]

Börja om från början .

Jag gör ett nytt försök, får se hur det går den här gången.