Timrå Hockey

Igår for vi på hockey i Timra, E.ON Arena. Det va jag, Fredda, tre av hans syskon (Sara, Niklas, Oskar) och hans föräldrar.
Det är ganska kul att sitta och granska alla, speciellt de äldre "gubbarna". De blir som små barn, eller värre. De skriker och svär som.... ja jag vet inte vad. Visst, det är klart man ska vara med och supporta sitt lag. Men att skrika "domar jävel" bara för att dom dömer till utvisning, dålig förlorare kallas det...

Förövrigt va det en action fylld match. Var tionde minut (kanske till och med oftare än så) så blåste domarna för det va bråk mellan spelare. Det va för hockeyn jag kom, om jag vill se boxning så tittar jag på........ äh, boxning är tråkigt. (Lite "kul" är det när det blir lite action, men ibland är det mest bara töntigt.)

MODO vann över Timrå, tyvärr. Men det förtjänade de. De hade ett mycket bättre spel, de va snabbare, bättre passningspel och hade överlag bättre koll på sina lagkamrater och pucken.



Idag har vi inget planerat, ligger och myser i soffan nu. Sen ska vi ta en långpromenad. Efter det kanske vi har fått energi för att göra nåt, annars blir det en seg dag. Som inte heller är helt fel ibland. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0