Babyshower !

I fredags kom mamma och pappa upp, alltid lika mysigt att ha dem här. Men extra mysigt denna helg, då mamma hade fixat en babyshower åt mig! Vi va ett gäng tjejer (och Fredriks lillebror) som fikade och lekte lekar. Jätte mysigt!



När alla hade kommit fick tjejerna börja med att gissa magens omkrets (min då såklart). De fick mäta med ett snöre på sig själva. Den som sedan gissade närmast fick ett poäng. (Den som sedan hade samlat ihop flest poäng under dagen fick ett pris. (En påse med godisnappar och nappflaskor.))


Sedan va det dax att sätta nappen på bebisen. Och ja... vad ska man säga. Vissa va bättre än andra. ;)


Eftersom vi började tidigt på lördagen (12) så hade jag gjort en smörgåstårta som vi åt till lunch. Måste skryta lite och säga att den va jätte god! :) (Det va första gången jag gjorde en.)


Efter lunchen blev det mera lek. Här öser vi bomullsbollar! Det luriga är att man inte känner om man har bomull på skeden eller inte. Så ibland satt man och lastade flera tomma skedar, fast man trodde att man hade hur mycket bomull på som helst. Massa skratt blev det.


En självklar lek på en babyshower: Gissa bajset!
Vi la choklad i blöjan och smälte i micron. Sen fick tjejerna lukta känna och smaka sig fram vilka smaker det va. (Vi hade fyra olika smaker, lingon, blåbär, salt och chili.)


Vad blir det för mat?
Här smakas och gissas det vad det är för mat i de fyra olika burkarna.


Efter alla lekar så fikade vi och hade paket öppning.




Bebis (och jag) fick b.la.
Kläder
Babygym
Start kit med blöjor, tvättlappar, nappar, nappflaska m.m.
Söt badhandduk med luva
Skötväska
Nalle
Sovsäck

Tack allihopa för en mysig dag! Och tack för alla fina presenter!




Kommentarer
Postat av: Andrietta

Toppenbra dag! Riktigt kul var det :D

Kram!

2011-12-04 @ 20:52:47
Postat av: Linda

Ja jag säger som Andrietta, TOPPENDAG =) Och det var super roligt... Tack för att jag fick komma!

2011-12-05 @ 14:39:41
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Mammi

Om man får värdesätta presenterna så var presenten från Linda den klart BÄSTA =)

2011-12-05 @ 19:52:55
URL: http://nathaliejorbeck.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0