Lördag 30 juli

I torsdags åkte vi till Furuvik (jag, Fredda, Viktor, Pernilla, Stefan och Nikki.) Vi hade inte jätte tur med vädret, men det va mysigt ändå.

Igår va jag och Fredda ute hela dagen. Vi har äntligen klippt ner våran häck! Vi har kört bort två vagnar med traktorn som va full med busk. Det ligger ett (kanske tom två) lass kvar på backen som vi ska ta idag. Hoppas regnet håller sig borta...

före/efter

Lycka !

Idag fick vi äntligen se vårat hjärta ! <3

(vecka 20)

Tisdag 26.7

Idag har vi fixat lite ute på tomten. Klippt gräset (som tar en hel evighet) och kört bort massa grenar och buskar. Det börjar bli riktigt fint här nu!
Vi får se om vi hinner klippa ner häcken den här veckan också. Det är några meter som ska ner, typ 30-40... Hoppas på fint väder!
Imorgon ska vi till veterinären med Izor. Han har fått så mycket tandsten, stackarn. Medans han är där (det skulle ta ca. 2 timmar, för de måste söva honom) tänkte jag, Fredda och Sara gå i Birsta och kika lite. Jag har blivit helt såld på scrapbooking! Det började när vi va nere i Ullared, det fanns hur mycket som helst, hur billigt som helst. Så jag kände att jag måste prova. Nu är jag helt fast! Så jag ska titta efter lite roliga papper och annat skoj imorgon.

Just nu har vi (jag, Fredda och Sara) gympa pass i vardagsrummet, eller ja nästan iaf. Vi spelar Wii Fit, skit kul! (Och ganska jobbigt, men det tänker jag inte säga högt.)

Ta en dusch innan sängen kanske?!!

Vatten, vatten, bara vanligt vatten

Jag vaknade klockan nio av att regnet öste ner.. Helt sjukt vad mycket regn det kan komma!
Jag som hade tänkt klippa gräsmattan och städa/tvätta bilen idag. Vad ska jag nu hitta på??
Jag kan ju iofs alltid börja med att gå upp och hoppa i sängen så Fredda vaknar. Idag får han minsann inte ligga till tolv..! :)

Borta bra, men hemma bäst

Igår kväll kom vi äntligen hem efter en mysig semester. Vi tog det bara lungt och tittade på film, eller Fredrik tittade och jag somnade. Så som det ska vara med andra ord!

Idag väckte jag Fredrik klockan 12. Då tyckte jag att han inte behövde sova mer. Hela dagen gick utan att vi gjorde någonting, skönt det med ibland. Vid åtta åkte vi in till Hudik och åkte Go-kart. Fredrik åkte med dem andra grabbarna. Och jag åkte med barnen, säkrast så! :)

Nu sitter vi i soffan och bara myser, men det är någon som förstör stämningen. Någon ligger under bordet och släpper massa smygisar som luktar, ja...... jag vet inte vad dom luktar. Inte mänskligt iaf!

Hej då Ulla!

Nu lämnar vi Ullared. Planerna är att åka hela vägen hem idag. (Eller ja, till Stockholm iaf.) Det har regnat konstant sedan fyra igår eftermiddag, vilken tur att vi inte tältar!

Vi va inne på Gekås hela förmiddagen igår. Fredrik shoppade mest, (men det skulle han aldrig erkänna).

Gekås gjort av lego!

Kvällsmys

Ska vi ta oss en snabbis?!

Jag och mamma tog en snabbis inne på Gekås idag. Eller det skulle bli en snabbis, men vi vart inne en och en halv timme. Och då gick vi bara(!) på klädavdelningen.
Imorgon blir det Gekås igen, då tar vi allt det andra. Det är tur att Fredrik och pappa har varann, de tycker inte att det är lika kul att shoppa.

Medans jag och mamma shoppade började Fredda och pappa med maten. Nu är vi mätta och belåtna, tack för det!

Framme!

Just nu står vi i kö för att checka in på campingen vid Gekås i Ullared. När vi kommer fram ska vi hoppa in i duschen, vi luktar som ett gäng lastbils chaufförer! (Vilken tur att det bara är vi i bilen.)

Sen ska vi leta upp en optiker. När pappa skulle sätta på sig sina glasögon i morse så ramlade ena glaset ur.
Så han är typ halvt blind nu.

Ullared nästa

Ännu en frukost har blivit avnjuten ute i solen, så härligt! Nu ska vi börja packa ihop och resa vidare. Idag åker vi till Ullared.

Det vart inge minigolf efter middagen igår. Vi tog en mysig promenad istället.

Som ett barn på julafton

Fredrik är super lycklig! Han tog med sig sitt PSP (en liten spelkonsol) på resan. Problemet va bara att han inte hade rätt laddare med sig. Idag när vi åkte igenom Borås vi svängde in på Media Markt så Fredrik kunde leta efter en laddare. Så här glad blev han:

(Behöver jag säga att han ligger och spelar just nu)

The Baseballs och grillat!

Nu har vi landat i Örby (Kinna). Vi har tur med vädret så grillning står på menyn idag!

Efter middagen blir det minigolf, mys! (Håll tummarna för att jag vinner!) Kanske går vi ner till sjön också så Izor får bada lite. Hoppas bara regnet fortsätter hålla sig borta.

Efter solsken kommer regn

Just nu befinner vi oss på en camping någonstans kring Mellerud. Även här fick vi äta frukost ute i solen! Men nu vräker regnet ner, så vi åker vidare.

Vi hittade en stor godis butik igår, så nu ska jag nog klara mig några dagar!

Tjockis 1 & 2

Brottnings match

Regnet det bara faller ner.....

Det regnar i Torsby (Sunne). Våra solplaner gick åt skogen. Det har regnat nonstopp sen igår eftermiddag. Så efter middagen igår satte vi oss inne i husbilen och spelade massa spel, hur mysigt som helst!

(Behöver jag säga att vi åt frukost inne idag.) Nu ska vi duscha och göra oss klara för avfärd. Vet inte riktigt hur långt vi kommer idag, men vi siktar mot Ullared. Hoppas på finare väder mer söder ut, men det ser tyvärr mörkt ut.

Izor trivs bäst i framsätet

Frukost i solen!

Vi stannade på helt rätt ställe att stanna på igår. Imorse satt vi ute i solen och åt en god frukost med nygräddat bröd!

Om en liten stund ska vi säga hej till Amanda och hennes lilla familj. Sen åker vi vidare söderut. Det va tänkt att vi skulle till Årjäng, men som det ser ut på vädret så ska det regna där idag och imorgon. Vi får tänka om!

Leksand

Nu har vi stannat för natten. Leksand blev det. Vi har hunnit äta på camping restaurangen (smaklös pizza blev det), gått en promenad och letat efter toaletten. (Efter vägen såg vi en pojke ramla av sin cykel i diket. Eftersom jag är världens snällase hjälpte jag honom "hem".) Nu ska vi spela lite kort innan vi gör kväll! Imorgon fortsätter vi till Årjäng! :)

Here we go again

Efter långt uppehåll gör jag ett nytt försök.

I morse åkte jag, Fredda, Izor och mamma ner till Sthlm. Nu sitter vi i en husbil (pappa är också med såklart) på väg någonstans i Sverige. Vi siktar mot solen!