Hysteri !

Igår vart det en hel dag på IKEA och Birsta. Klockan nio åkte jag, Sussie, Vera och Billy till Sundsvall.
Varför vi åkte just igår va för att IKEA reade ut en matta som vi alla ville ha.
IKEA öppnade 10, kvart över va vi där och det va låååång kö fram till kassorna. När vi kom till mattavdelningen stog det en hel klunga med människor framför en lagerdörr. Vi förstog att de väntade på flera mattor, så vi ställde oss där vi med. Efter 5-10 minuter kommer den sista leveransen (för dagen) ut. En kille flyger över alla andra, två tjejer/kvinnor (kalla det va ni vill, de va 40+) står och drar i samma matta och skriker på varann. Det va hysteri! Man kunde inte göra annat än skratta åt dem, det va som på film.

Eftersom vi inte ville klättra över folk för att få tag på en matta så vart vi utan. Men när vi är på väg där ifrån så kommer det en personal och klättar upp på några pallar. Hon berättade att eftersom mattorna tog slut så fort så rear de ut en annan matta också (bara för dagen). Eftersom vi stog precis brevid just de mattorna så fick vi tag i en varsin iaf. Visserligen inte den färgen vi ville ha från början. Men det blev bra ändå, jag hittade en matta till bebis rummet! :)

Vem kunde tro... att jag skulle ägna ett helt inlägg åt en matta. Haha!

Jag hittade även lite annat smått och gott, bl.a. nya sänglampor.


Som jag sa hade vi en hela dag i Sundsvall. Vi for klockan nio och va inte hemma förän halv sju- sju. Behöver jag säga att jag va helt slut i fötterna, benen och ryggen när jag kom hem..?

Idag blir det en slappar dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0